Alles wat je altijd al wilde weten over social media marketing 

Alles wat je altijd al wilde weten over social media marketing 

De livechats op het Vocus-webinar een paar weken geleden waren fantastisch levendig en informatief, waarbij deelnemers zowel antwoorden als vragen stelden die werden gesteld aan de geplande sprekers, Deidre Breakenridge, David Meerman Scott, Beth Harte, Lee Odden en Brian Solis. Omdat de tijd krap was, werden niet alle vragen beantwoord, dus we dachten dat we wat uit de logboeken zouden halen en proberen wat inzichten te geven.

V1: Hoe vergroot ik mijn Twitter-aanhang?

Dit was een veel voorkomende vraag, maar er is geen snel antwoord (tenzij je een tool gebruikt om massaal te volgen, wat je aantal kan verhogen, maar je niet noodzakelijkerwijs een waardevol publiek met waardevolle influencers zal opleveren) – het kan echter een langzame opbouw zijn , zijn er manieren om het verschil te maken:

• Schrijf inhoud die mensen willen lezen! Beetje voor de hand liggend, maar reclame bespioneren is niet het lekkerste lokaas. Interessante en nuttige artikelen en blogberichten schrijven en ernaar linken; maak infographics, video’s, diavoorstellingen en deel ze; scherpe en geestige observaties maken; deel inhoud van anderen waarvan u denkt dat uw volgers dit nuttig zullen vinden. Geef ze een reden om je te volgen en te retweeten.

• Zoek je publiek en volg ze – als je het eerste punt goed genoeg doet, zullen ze je waarschijnlijk terugvolgen. Gebruik een van de vele Twitter-applicaties en zoekmachines om relevante mensen en influencers te zoeken die geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt.

• Doe mee aan Twitter-chats om in contact te komen met uw relevante publiek – dit is een geweldige kans om advies, meningen en kennis te geven aan belangrijke mensen die later volgers kunnen worden. Robert Swanwick (@swanwick) heeft een Twitter Chat Master List samengesteld waar je het juiste onderwerp kunt vinden.

• Zoek een manier om wat u zegt te koppelen aan actuele thema’s en onderwerpen met een hashtag – dit geeft u een meer gericht publiek wanneer mensen naar die termen en trefwoorden zoeken.

• Geef tot slot af en toe een stimulans – houd peilingen, wedstrijden, promoties om uw trouwe volgers te betrekken en te belonen, en moedig meer mensen aan om u te volgen.

Vraag 2: Hoe kan ik mijn blog effectiever maken?

Het is gemakkelijk om te voelen dat uw blog verloren is gegaan in het web, maar er zijn manieren om de zichtbaarheid te vergroten en het verkeer te stimuleren.

• Net als bij vraag 1 is inhoud essentieel – schrijf berichten die informatief, nuttig, interessant en boeiend zijn. Zie dit bericht voor een meer diepgaande gids over het schrijven van een geweldige blog.

• Optimaliseren – zorg er net als uw website voor dat u trefwoorden, links en andere SEO-tactieken implementeert om ervoor te zorgen dat uw blog kan worden gevonden en gerangschikt door zoekmachines. Registreer u bij blogdirectories zoals Technorati of PostRank om toe te voegen aan de plaatsen waarnaar u kunt zoeken en om uw blogstatistieken in de gaten te houden.

• Netwerk uw blog met andere QR Media platforms, zoals Twitter, Facebook of LinkedIn – koppel uw RSS-feed of link handmatig naar berichten die u naar buiten wilt sturen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.